Músics catalans fan costat al producte de proximitat en la nova campanya del Departament d’Agricultura

Els cantants Beth, Gemma Humet, Las Migas, Joan Rovira, Salva Racero i el grup de música Setembre interpreten la cançó “Bo per a tothom” per promoure el consum de proximitat.

És alegre i optimista, però també combativa i amb un missatge de fons prou clar: cal consumir productes de proximitat. Una desena de musics catalans han unit les seves veus en aquest himne que canta les bondats del consum del producte de proximitat.

L’objectiu del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació és fer augmentar el consum de productes catalans, tot destacant que reporten beneficis per a tothom. Es tracta d’uns productes que són bons, saludables, sostenibles i de preu just. Però també vol fer prendre consciència que triar un producte local té conseqüències que van més enllà de l’àmbit personal. El seu consum aporta beneficis sobre el medi ambient i repercuteix directament sobre el sector primari català.

Amb música i lletra del compositor Mateu Peramiquel, la cançó ens recorda que “si vas de pressa no sabràs què triar”, “les coses importants, les pots tenir a tocar” o “si pots triar, tria productes de proximitat”.

El producte català

Després de l’èxit que va obtenir amb l’anterior campanya de 2019, “Ara, el que toca, productes catalans”, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha buscat enguany una nova manera de conscienciar sobre la importància del consum de producte català. La nova campanya “Bo per a tu, to per a tothom” ens explica que els productes són bons, saludables i sostenibles, i tenen un preu just per a la ciutadania. Així, consumir aquests aliments aporta salut i benestar, però també és essencial per mantenir l’activitat agrària.

S’incideix en la idea que quan compreu producte català no solament contribuïu al benestar propi o dels de casa vostra perquè el producte és de qualitat i saludable, sinó que contribuïu a tot un engranatge que afavoreix la sostenibilitat i l’economia del país i la seva gent: pagesos, ramaders i pescadors com a elements clau per a la qualitat i la sostenibilitat de la nostra alimentació.

Vivim moments difícils, i és justament en aquests moments difícils que hem de fer més pinya. El consum del producte de proximitat és bo per a tothom. És sa, de qualitat, té un preu assequible i just, però també és una manera d’ajudar a la pagesia, els sector agroalimentari i l’economia catalana en general, en un moment en què és molt necessari”, ha afirmat la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, durant la presentació de la campanya que s’ha fet al Born Centre Cultural de Barcelona. El tancament d’hotels, bars i restaurants durant el confinament ha afectat especialment petits productors.

Per part seva, el cuiner Marc Ribas, que també ha participat a la presentació de la campanya, ha agraït a la Generalitat i al Departament d’Agricultura, però també a la ciutadania, “la confiança que han dipositat en els productes de proximitat, quan semblava que les coses d’aquí no eren tan bones com les que venien de fora”. I, com a cuiner, ha reconegut l’esforç d’artesans i productors, “que han fet que la nostra cuina sigui molt més potent, tingui sentit i, sobretot, tingui un discurs”.

El Departament d’Agricultura ha activat diverses ajudes, entre les quals la compra pública d’aliments peribles que s’han lliurat al Banc dels Aliments en una doble acció: ajudar la pagesia i donar aliments a entitats del tercer sector per distribuir-los entre les persones més necessitades, en uns mesos de forta demanda.

Catalunya, on el menjar és cultura

Font: Departament d’Agricultura. Generalitat de Catalunya