S’espera que el mercat d’aliments i begudes vegetals 2024 superi els $80.000 milions

Segons un nou informe de BIS Research, s’espera que el mercat d’aliments i begudes vegetals superi el $80.000 milions per a 2024. Es preveu una forta taxa de creixement anual, del 13,82%, en el període 2019-2024.

L’informe assenyala que la indústria mundial d’aliments i begudes està experimentant una “disrupció tecnològica sense precedents”. Disrupció mpulsada pel tremend creixement i la demanda d’alternatives a base de plantes.

Actualment hi ha un creixement accelerat en la indústria d’aliments i begudes. Noves i disruptives empreses entren constantment. Porten productes vegetals innovadors al mercat, per a satisfer la creixent demanda dels consumidors d’opcions d’aliments saludables i sostenibles.

Aliments a base de plantes en constant creixement

Alimentació i begudes d’origen vetal encara es troba en una etapa relativament primerenca del seu cicle de vida. Però amb les inversions en curs, i el desenvolupament de nous productes, és probable que la demanda de proteïnes vegetals es multipliqui.

Les contínues millores en el sabor i la textura, així com les necessitats canviants dels consumidors, han encoratjat el creixement de la carn a base de plantes.

Segons Rakhi Tanwar, analista principal de BIS Research, “hi ha hagut una inversió significativa en la indústria d’aliments i begudes a base de plantes en els últims cinc anys. La indústria rep inversions de persones d’alt perfil, inversors financers i empreses. Fins a 2019, s’havien invertit $17.000 milions en la indústria, inclosos $13.000 milions en els últims dos anys”.

Els principals actors actuals en el mercat de plantes són: Danone, Beyond Meat, Impossible Foods, Amy’s Kitchen, Daiya Foods, Lightlife Foods, Vegetarian Metzger, Morning Star Farms, Before the Butcher, Tofurkey, Sweet Earth, i Blue Diamond Producers.

El mercat d’aliments i begudes a base de plantes està en constant creixement. Hauria d’augmentar encara més la participació de les empreses en diversos segments de la cadena de valor. La majoria de les empreses intenten expandir la seva pròpia presència en aquest mercat a través de l’expansió de negocis, fusions, adquisicions i cooperacions.