Les startups d’alimentació es preocupen pel finançament

L’actual crisi del coronavirus està posant a prova a moltes startups. En la indústria alimentària, comparativament a prova de crisi, les noves empreses també estan preocupades pel futur finançament dels seus negocis.

A causa de la pandèmia de coronavirus covid-19, les startups d’aliments s’enfronten sobtadament a la primera crisi econòmica en la curta història de la seva jove empresa. Com sol ser el cas, hi ha guanyadors i hi ha perdedors. Algunes startups han d’enfrontar-se a caigudes en les vendes, però unes altres experimenten autèntiques canonades en la seva línia de flotació. En general, les startups d’alimentació que compten amb un avantatge, aquest depèn de models de negoci online, serveis de lliurament i carteres de productes diversificades.

La clau és la liquiditat

A molts emprenedors els preocupa si la liquiditat durarà mesos, setmanes o dies. Les noves empreses d’alimentació tenen més riscos de colls d’ampolla que les grans companyies establertes, que disposen de reserves suficients.

Avui, l’objectiu és mantenir la capacitat de lliurar els productes. Les startups que tenen producció de tercers, haurien de buscar socis alternatius que puguin intervenir en cas de dubte o necessitat.

A més, pot resultar molt difícil per a les startups més joves, sense una posició establerta en el mercat, recaptar capital dels inversors en un futur pròxim. Un consell a seguir, seria que els fundadors haurien de mantenir-se activament en contacte amb els inversors, i comunicar-se amb ells de manera transparent. Els inversores haurien de rebre un senyal que la startup està gestionant activament la crisi.

A llarg termini hem de ser optimistes

La crisi provocada pel coronavirus Covid-19 no canvia la rellevància de les noves empreses d’aliments a llarg termini, ni per als detallistes ni per als consumidors. La indústria alimentària és l’últim sector econòmic a col·lapsar. No obstant això, aquests dies és millor tenir més diners en el banc que molt poc.

Les startups d’alimentació es preocupen pel finançament