Design Thinking | Alimentaria.cat

Transformació digital en l’empresa alimentària

Juny 4, 2019 Off By José Luis Morales

En identificar i conèixer millor als nostres consumidors i el seu comportament, podem innovar i oferir solucions digitals que tinguin un major impacte. Això pot aconseguir-se a través de tècniques com el Design Thinking.

Design Thinking es refereix a una metodologia de gestió utilitzada per a abordar problemes pobrament estructurats. Ajuda enormement a trobar solucions innovadores i focalitzades en les persones amb l’objectiu de superar aquests problemes. El procés es denomina ‘human-centered‘ perquè comença amb les persones per a les quals estem dissenyant.

Una estratègia d’usuari ben concebuda és el punt de partida per a la transformació digital, i que pot ser aplicada en totes les indústries, inclosa la d’aliments i begudes.

Les empreses d’aliments han de fer malabarismes constantment entre les últimes tendències tecnològiques i la gestió de diferents plataformes, alhora que impulsen la participació dels consumidors. I no és una tasca fàcil.

El resultat a aconseguir amb la transformació digital ha de ser reemplaçar l”atzar’ per una experiència ideal, altament focalitzada en el client i omnicanal. A més, les dades recopilades ajuden les empreses d’aliments i begudes a impulsar les seves vendes, a posicionar-se millor i a prendre decisions d’alt impacte.

Sens dubte, la transformació digital pot ajudar les empreses d’aliments i begudes a aconseguir un creixement sostenible, i a millorar l’experiència i satisfacció dels seus clients i consumidors.