Nestlé se centrarà en aliments personalitzats en el futur

Nestlé se centrarà en aliments personalitzats en el futur

Nestlé salta al tren de la personalització. El menjar individualitzat és el pròxim gran desafiament per a la indústria alimentària.

Els aliments individualitzats per a humans encara estan en la seva infància. Nestlé considera que això té un gran potencial per a promoure la salut del consumidor. D’altra banda, la personalització està associada amb riscos relacionats amb la privadesa i les dades personals.

Incorporació d’un especialista en personalització

A l’agost, la multinacional suïssa d’aliments es va fer càrrec de l’empresa nord-americana Persona. Persona ha desenvolupat un algorisme que crea un perfil nutricional dels clients, i els proporciona vitamines específiques i altres suplements nutricionals basats en ells. Els clients han de respondre una sèrie de preguntes online sobre la seva salut, sexe, benestar general, estat físic, malalties i medicaments.

El mercat personalitzat de Nutrició i Benestar, que inclou suplements alimentosos i aliments enriquits, està creixent ràpidament, segons un comunicat de Nestlé. S’estima que podria arribar als $50.000 milions per a 2025.

Nestlé vol anar més enllà de recomanar suplements alimentosos: la multinacional vol utilitzar les dades dels clients afins de la marca per a servir-los millor i poder oferir-los aliments adaptats a les seves necessitats. Nestlé podria oferir un “còctel” individual d’aliments basat en l’ADN del s consumidors, o les dades de la microflora. Un exemple podrien ser iogurts enriquits.

Blockchain com una possible solució de privadesa

Però en el canvi cap a un menjar totalment personalitzat, s’hauria de passar molt probablement per una etapa intermèdia: cadascun dels aliments podria optimitzar-se per a grups que s’agrupen en funció de característiques fisiològiques comunes. Seria concebible començar per aliments per a persones de diferents grups d’edat, o amb diferents estils de vida.

El màrqueting juga un paper important en aquest tema. Es tracta de convèncer a les persones perquè confien les seves dades a Nestlé. Però també s’ha de garantir la privadesa. La protecció de dades serà un dels majors desafiaments. Una possible solució és la tecnologia blockchain.

Competència per les startups locals

Lleugerament per davant del menjar personalitzat, trobem la segona gran tendència en la indústria alimentària: les proteïnes vegetals. Les hamburgueses vegetarianes, els productes sense lactosa o sense gluten, estan guanyant popularitat ràpidament, especialment entre la generació més jove. S’estima que la proteïna vegetal representa una desena part del mercat total de la indústria de la carn, estimada en $1,4 bilions.

Un mètode popular en grans corporacions com Nestlé per a mantenir-se al dia amb aquestes tendències i innovacions és comprar startups que estiguin prop del consumidor. Els majors competidors, sovint, no són altres grans corporacions, sinó petites empreses molt locals.